Links og gode ideer - Lerbakkens Grundejerforening, Skødshoved, Knebel

Links og gode ideer

Har du en god ide til aktiviteter, steder der er værd at se eller handle, forslag til håndværkere eller ligende så kan du sende en mail til webmasteren, så sørger han for at det kommer her på siden.

Indkomne ideer:
Ved akut lægebehov har Molslægerne i  Knebel åbent for alle og uden tidsbestilling på hverdage i tidsrummet 8:00-9:30. Se mere her. Deres adresse er Knebel Bygade 28, 8420  Knebel.

Hjertestarter:
Nærmeste hjertestater forefindes på Zion 11. Du kan finde flere hjertestartere, hvor du end er, vha. appen "Trygfonden Hjertestart". Appen er gratis.

Appen "112" er gratis og den oplyser automatisk din position, når du ringer til alarmcentralen via appen. Download den, åben den og indlæs basis info (opsætning) - inden du for brug for hjælp!

Miljøstyrelsen har lavet en liste over invasive arter i de danske haver. Det omfatter bl.a. Bjørneklo, Rynket Hybenrose, Japansk pileurt m.f.
Se listen og få en guide til at udryden planterne i din have her.

Hundeloven: se den her.

Husk at stormsikre af dit affaldsstativ/renovationsspand - det er træls for både dig og dine naboer at kommer herud og se dit affald spredt ud over det hele efetr lidt "blæsevejr".

Per har fundet en app der kan spotte fartkontroller - den kan han kraftigt anbefale, nu hvor politiet har fået 75 fotovogne - de er dog ikke set på Lerbakken ... endnu ! App'en hedder fartkontrol.nu!

Michael har fundet en hjemmeside, som han kan anbefale, omend hastigheden er noget lavere - Den hedder  www.spor.dk og giver et bud på mange gå-turer rundt om i Danmark - blandet en lille tur rundt på Skødshoved. Til hver tur kan man downloade en lille folder, som man kan udskive og tage med. Den beskriver (na-)turen ! Kan varmt anbefales!

Der findes også en APP med gode vandreture i Mols bjerge søg i App-store eller
google play efter "Mols Bjerge". Den kan udnytte smartphonens gps, så du aldrig farer vild !
Denne app kan også varmt anbefales.

Prøv at lave en lækker salat af lokale råvarer: Strandkål - Kystens asparges.

Strandkålen vokser på de danske stenstrande og indeholder masse af vitaminer og mineraler.

Pluk nogle små friske skud strandkål og læg dem i blød. Lav en marinade af citron og honning. Snit stængel og blade og bland med marinaden.

Velbekomme !

Strandkål på strand: